
Hundebanden, højtlæsning, tegneseriestriber og stop motion-film
Inviter HundeBanden med til Read Hour på FN's Internationale Læsedag. Lad børnene læse højt for deres bamser, lav en tegneseriestribe og måske stop motion-film? Er du lærer eller skolebibliotekar har du adgang til de 12 afsnit af HundeBanden, sæson 1 på mitCFU. Se evt. afsnittet 'Ollie i skole' og hør/se sangen/musikvideoen 'Vild og vovli', inden der skal læses, laves tegneseriestriber og måske stop motion-film?
Sådan gør I
- Se et afsnit af HundeBanden og/eller hør én eller flere af sangene fra programmet
- Lad børnene vælge den bog, de gerne vil læse højt/fortælle ud fra for deres medbragte bamse. Vælg gerne billedbåren litteratur. Lad evt. børn og bamser læse sammen i mindre grupper. Efter højtlæsnings-/fortællesituationen kan børnene på skift fortælle, hvorfor de netop valgte den bog de gjorde. Og om bamserne var tilfredse med bogvalget
- Lad børnene lave deres egne tegneseriestriber på arket ’Lav din egen tegneseriestribe med HundeBanden'. Der er to forskellige ark. Et med en beskrivelse af opgaver og et uden.
- Lav stop motion-film. Brug de figurer der er lavet eller lav jeres egne. Om børnene laver stop motion-film ud fra deres tegneseriestribe eller andet er op til dig
Det skal I bruge





Printbar vejledning til 'HundeBanden, højtlæsning, tegneseriestriber og stop motion-film'
Download PDF
Du finder plakater, bogmærker og et væld af aktiviteter, der er udviklet til HundeBanden i et samarbejde mellem DR, centralbibliotekerne og CFU i projektet 'Alle Ord Tæller'.
HundeBanden på biblioteket
HundeBanden er en serie på DR Ramasjang. I den forbindelse siger vi: "Læs med HundeBanden"
Alle ord tæller
Læs mere om partnerskabsprojektet Alle ord tæller og find de indsatser, der er udviklet i projektperioden